Osy na cvičení procvičí vaše tělo

Nejnovější články

Podle čeho vybrat koučovací výcvik

Přemýšlíte o tom, že se vydáte na dráhu kariéry...

Máte doma starý výrobník nebo bombičku SodaStream? V květnu je vyměníte za nové až s 30% slevou!

Používáte doma výrobník perlivé vody? Domácí příprava sycených nápojů...

Fotokoutek na svatbu: Zábava pro hosty a nezapomenutelné vzpomínky

Fotokoutek na svatbu se v posledních letech stal velmi...

Investoři zlato zbožňují

Nejlevnějšího prodejce zlata v ČR najdete na adrese zlatemince.cz....

Share

Chcete se dostat do kondice a potřebujete vyrýsovat svaly? Pak vám nesmí chybět osy na cvičení. Proč jsou dobré, jak se s nimi cvičí a jaké si vybrat?

Jak si vybrat správnou osu na cvičení?

Osy na cvičení představují flexibilní cvičební pomůcku, jelikož na ně můžete naložit různou zátěž. Jedná se o posilovací tyče, jež vlastně tvoří základ posilovací činky. Na ně se šroubují kotouče, nebo s nimi lze posilovat i samostatně. Zejména z počátku cvičení si lidé vystačí. Je to logické, protože zvyšujete zátěž nejen proto, že překonáváte limity, ale formujete svaly. Pokud si totiž zvyknou na nějakou zátěž, nebude jim stačit stejná váha, s níž jste cvičili třeba před čtvrt rokem. Posilovací tyče představují ekonomickou formu jakési činky. Pokud by se prodávaly činky s neměnnými vahami, zbytečně byste utráceli. Takhle si navyšujete jen počet kotoučů.

Posilovací tyče – výběr

Jak vybrat správnou osu na cvičení? Tyto tyče se dělí podle délky a tvaru. Existují krátké tyče o velikostech od 355 – 400 mm, na něž se dají naložit kotouče do 40 kg. Pomocí této jednoruční tyče skvěle posílíte zádové a prsní svaly či bicepsy a tricepsy. Dlouhá tyč už je obouruční osa. 1190 mm dlouhá pomůcka je skvělá pro cvičení ramen, bicepsu a tricepsu, délky 1520 mm nebo 1670 mm se hodí pro posílení svalstva zad, prsou či stehen. To byly délky. A ty tvary? Tyč může být rovná, ale i prohnutá. Díky nim lze experimentovat s úchopem, cviky se tak provádí efektivněji, a navíc samotné držení je komfortnější, protože se vyvíjí menší tlak na zápěstí. Také si lze vybrat z průměrů, nejvíce se využívají tyče s průměrem 30 mm. Také materiál je podstatný. Klasikou je zinkování či chromování. Podstatná je i pevnost v tahu. Jde o údaj, jak je možné osu zatížit, aby nepraskla. Čím je hodnota vyšší, tím je osa kvalitnější. Pro vaši představu uvedeme, že méně kvalitní osy mají pevnost v tahu 130 – 150 PSI, klasika je 160 – 180 PSI a kvalita v podobě komerce má 190 – 230 PSI. Hledáte kvalitní pomůcky pro fitness? Mrkněte na nabídku Strongmann, kde naleznete výbavu do domácí i profesionální posilovny. 

euro