Jak předejít syndromu vyhoření

Related

Rozlučka se svobodou: Striptýzové vystoupení jako hlavní zábava večera

Striptýzová show se hodí k různým příležitostem, jednou z nich je...

Fotokoutek na svatbu 

Fotokoutek na svatbu byl velmi spontánní nápad, který se...

Jak předejít syndromu vyhoření

Občas je práce více než dost. Měli byste být...

5 tipů, jak vybrat dokonalý dárek pro manžela

Pro sestru nebo kamarádky je vybírání dárků často jednoduché....

Share

Občas je práce více než dost. Měli byste být však opatrní, abyste se nedopracovali až k syndromu vyhoření. Přinášíme vám několik poznatků, jak mu předejít.

7 tipů, jak předejít syndromu vyhoření a načerpat energii

Dojde-li palivo autu, přestane jet. Nebudete-li doplňovat a měnit olej, motor jednoho dne selže. U člověka je to podobné, také vyžaduje doplňování energie a pravidelnou údržbu. Přesto spousta lidí požadavky svého těla ignoruje, dokud nevypne.

Někteří lidé své zásoby energie považují za nevyčerpatelné a podle toho se k sobě chovají. Jenomže lidem není souzeno pracovat a přemýšlet nonstop, stejně jako auto není schopné objet republiku na jednu nádrž.

Vaši pozornost si zaslouží nejen fyzické, ale i duševní zdraví. Jinak se jednoho dne můžete dočkat selhání s diagnózou syndromu vyhoření. Je to následek dlouhodobého kladení vysokých požadavků nad rámec toho, co dokáže tělo vydržet.

Co znamená syndrom vyhoření a jaké jsou jeho projevy

Syndrom vyhoření představuje nebezpečí zejména pro hodně vytížené osoby, které mají tendenci v práci trávit mnoho času, berou na sebe nejtěžší pracovní úkoly i veškerou zodpovědnost. Ignorují varovné signály a končí se syndromem vyhoření.

Jedná se o stav chronického stresu, který vede k fyzickému a emocionálnímu vyčerpání, cynismu a někdy i pocitům méněcennosti a neúspěchu. Postižené osoby nejsou schopni fungovat na osobní ani profesní úrovni.

Příznaky syndromu vyhoření

● chronická únava

● nespavost

● neschopnost soustředit se

● ztráta chuti k jídlu

● úzkost

● ztráta radosti

● prohlubující se pesimismus

● zlost

● izolace a pocity odloučení

● apatie a beznaděj

● podrážděnost

● bolest na hrudi, dušnost, mdloby, bolesti hlavy

● nízká produktivita a špatné pracovní výkony

Jak syndromu vyhoření zabránit

V první řadě je třeba přiznat si blížící se problém, zpomalit tempo, aktivně vyhledávat dobré stránky života a naučit se těšit i z maličkostí. Mezi účinné způsoby prevence vyhoření patří sebevzdělávání, práce na sobě, sport a jiné zájmové aktivity, udržování sociálních kontaktů a podobně.

Přestaňte pracovat 24 hodin denně

Být „na příjmu” 24 hodin denně vede k duševnímu napětí a úzkosti. Nenoste si práci domů a v rámci pracovního dne si naplánujte přestávky, kdy nebudete pracovat, sledovat, číst nebo poslouchat zprávy.

Naučte se zklidnit svou mysl

Máte pocit, že nemůžete vypnout, a musíte se neustále něčemu věnovat? Zkuste osvědčené meditační techniky, které pomáhají zklidnit mysl. Pomáhají zvládat stres a úzkost zdravým způsobem.

spot_img